Everyday is a brand new day

英語のこと、英語教育のこと、教育のこと、ニュースのこと、子育てのこと、コミュニケーションのことなど、人生の、豊潤のためのブログ

THE MODEL UNITED NATIONS

I went to Taiwan for a business trip and came back day before yesterday. 
出張で台湾へ行っており、一昨日帰ってきました。

One of the best senior high schools in Taipei held a model united nations, inviting 200 students from all over Taiwan. I accompanied four students who joined the model united nations. 
台北のある高校が、台湾全国60校200人近い生徒を集め、模擬国連を行い、僕は本校から4人の生徒が参加するということで、付添としてついて行きました。

I am curious with how many of you have ever joined this kind of conference.
模擬国連のような会議へ参加したことがある人がどのくらいいるのか、すごく興味があります。

This is the first time for me to see it. Honestly speaking, I was overwhelmed by its "honorificabilitudinity". What I was impressed is the fact that the conference was held by the students themselves.
僕にとって、初めての体験でしたが、
本当に、そのすごさに圧倒されました。中でも最も感銘を受けたのは、その会議が、生徒たち自身で催されていたということです。

The student who hosted us was almost like a guide who professionally got taught how to invite the customer politely. I would appreciate everything that she did for us.
我々をもてなしてくれた生徒さんは、もはやプロのガイドさんのようでした。本当に、ありがとうございました。

I was also inspired by the attitude of the students from all over Taiwan. They weren't afraid of speaking English, and posively expressed their opinions. 
また、台湾全国から集まった生徒たちも素晴らしかったです。彼/女たちは、全く英語を話すことを恐れておらず、積極的に意見表明をしていました。

Besides, I can't express in a word about how the students from Kyoto improved themselves. I'm sure this great opportunity would be one of the best lifetime experience. 
そして、京都から赴いた生徒たちの成長も、言葉には出来ないほど素晴らしかった。間違いなく、彼女たちにとって、生涯の経験になると思います。

If you want to know more detail, please see the website of the high school which I belong to.
より詳細に知りたい方は、僕の所属する学校のホームページをご覧ください。

The model united nations is consequently required the skill of negotiating with people. 
I' m now excited thinking how it can be adapted to an ordinary English class.
模擬国連は、必然的に交渉する力を求められます、
授業でどうにか活かせないかなぁ〜と考えつつワクワクしています。